Snart 1 år sedan. Del 1.
2010-02-04 / 15:38:11 / Allmänt

Musik är något utav det absolut bästa som finns, iallafall för mig.
Ända sen jag föddes har musik varit en stor del av mitt liv, jag är uppvuxen med det.
Så jag har min släkt att tacka för det jag har fått, haha!

För snart ett år sedan så väntade en stor grej, iallafall för mig.
Idol hade pågått i flera år som jag såklart hade följt på tv år efter år men inte kunnat söka själv eftersom jag inte hade åldern inne.
Men 2009 var det min tur, året jag hade väntat på!
Jag tvekade inte ens, tankarna bara flög runt i huvet på mig hur detta skulle gå.. mina nerver?!
Jag som alltid varit blyg för att sjunga framför publik..? hmm..?
Det var många frågor jag ställde mig själv kan jag lova.

Så den 18 april 2009 var det iallafall min tur.

Redan den 17 april åkte jag och pappa till Malmö, att ta med pappa var självklart för mig.
Han är den av mina föräldrar som är musikalisl.. sorry mamma, haha.
Men iallafall så vart det 5 timmars bilfärd som väntade den fredagen.
Dom 5 timmarna kändes inte, 5 timmar fylld av musik & tankar.. obeskrivligt.

Väl framme i Malmö, så letade vi upp hotellet vi skulle bo på över natten.
Jag hade aldrig bott på hotell förut så det kändes otroligt lyxigt, jag fick upp en tanke som "Tänk om jag blir artist en vacker dag, hotell varje dag!"
Haha, ah.. drömma kan jag iallafall göra.
Efter att ha packat upp och så blev det vidare till restaurangen på hotell för lite mat, var sjukt hungrig & tyckte det skulle bli sjuukt gott med god mat.. trodde jag.. haha.
Jag blev en aningen mer nervös när jag såg Peter Jhide komma in i restaurangen tillsammans med Idol-teamet, hmm.. jaha tänkte jag och kände hur mer nervös jag blev av att veta att jag bodde på samma hotell som Idol-teamet.

Efter att vi ätit klart gick vi tillbaka till hotellrummet, blev lite bloggande och så.
Pappa somnade ganska fort, men inte jag inte.. tankarna flög som sagt runt i huvet på mig.. & en aningen nervös.
Men somnade tillslut..

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: